Monday, July 20, 2009

malas yg mengantoikan


adoiiiiiiii..apa nak jdi nie...bukan kali pertama atau kedua tp...ini kali ke4...alex kehabisan tenaga di tengah jalan. sumenya gara2 kemalasan aku tahap gaban..rela ambik risiko lebih dari memberikan alex tenaga...huhuhu..smlm ptg pas opis aku balik kul5...sbb mlm tuh der meting mmr kununya...tp adakan daya..sampai jek putrajaya..alex semput...bila jek alex semput aku dah tau dah..alex dah habis tenaga..ermmmmm..aku trus paking tepi dan terus call fz. ketika itu fz blum lik opis lagik....mujur fz ader jadi penyelamat. agak lama jugak tunggu fz maklumlah..nak cari botol lagik..nak gi petronas lagik...tau2 jek lah petronas p16 tu selalu penuh. dlm waktu menunggu opis mate aku lalu...tp..aku xperlukan bantuan dia..sbb fz dah bantu aku..so opis mate aku truskan perjalanan..heheheh...tak lama pastu ijan laks lalu...dia hon aku..aku membuat isyarat tangan menyuruh ijan teruskan perjalnannya..tapi xlama pastu..ijan call..."ko kenapa?..ada maslah ker?"....ijan pun patah balik temankan aku...terima kasih ijan:)....sebelum ijan sampai ada sebijik motosikal behenti bertanya.."dik..dik..alamanda kat maner ek?'..time tuh aku cuak...maner taknya...sah2 papan tanda alamanda besar2 terpampang kat situ..ko leh tanyer laks alamanda...sial tul...aku trus ckp tak tahu..dan aku trus membuat satu call..trus orang blah..silaker tui..pastu tak lama pastu ader laks..sebijik kete kancil..berpura2 rosak kot..aku pikir dia berlakon jek..yer lah kan tetibe sampai kat aku kete tuh mati...siap xleh stat lagik...adoiiiii..aku tambah cuak....tapi aku buat2 ok jek...walaupun kat tempat tuh ramai org lalu lalang..tp kalo jadi apa2..susah jugak org nak tolong..ermmmmm..pasni aku janji xkan malas lagik..sebelum pergi kerja aku akan pastikan tenaga alex penuh...semoga perkara ini tidak berulang tuk kali yg ke5....apa pun terima kasih buat fz dan ijan...bantuan korang kan ku kenang hingga akhir hayat...


(orang-orang ini terlibat dalam ini cerita)

3 comments:

~ kIsaH KeHidUPan SueANne ~ said...

laa des..pasni slalu ler check minyak tue..bahaya la des..klu malam mesti bhaya..

udes@yati said...

baik lah cik sue..:)

feeza said...

udes nie maner tahu serik kohkohkoh!