Monday, January 3, 2011

mom to be..

before

after
mean: i'm pregnant

Alhamdulillah atas rezki yang Allah kurniakan...hari nie mmg berdebar2....tidur tak lena..sbb smlm aku ke farmasi membeli pregnantcy test kit memandangkan period aku dah lewat 2 hari. sememangnya sejak berumahtangga ni aku menghitung kitaran haid ku....

sememangnya aku tak lena tidur..sbb aku google waktu yg paling sesuai utk test adalah pada sebelah pagi. kiranya mmg aku asik terjaga jek dr tidur...terjaga kali pertama adalah jam 1.30am..kemudian sambung tido.....then kul 2.00am...aduh lambatnya pukul 6...sbb aku plan nk test pada sblah pagi sebelum subuh tu.....aku pusing ke kiri ke kanan....kemudian abg pun bersuara....."sayang,abang pun tak boleh tidor"...motif?....aiks dlm hatiku timbul persoalan...."dia tahu ker aku beli pregnantcy test kit tuh"...ermmmm...kemudian kami berusaha utuk memejamkan mata....tp gagal jua...akhirnya aku nekad utk ke toilet utk membuat urin test tanpa pengetahuan abg....hikhik....then.........ada 2 garisan terbentuk...itu bermakna positif...terus aku kembali ke bilik utk berkongsi dgn abg....emmmmm...mmg dh dijangkakan sbb sejak 2 menjak nie...aku cepat marah....abg selalu ckp...pembawakan budak neh....heheheh...betul sangkaan abg.....

dari jam 2.30am kami bersembang sampai jam 4.00am....org pertama aku bagitahu adalah adiku mek....abg suruh call mek memandangkan aku teramat excited bercerita.....so jam 3.30am aku call mek....."mek ada 2 line".....mek jawap...tu mengandung lah bongok...adehhhhh..kena sebijik aku.....pagi atdi kul 8.00am mek sms "cpt lah bg tau mak"........then aku pun call mak.....tp sebelum tuh aku nk cakp ngan mek dulu...."mek aku lum gi sahkan doktor lagik"...mek jawap....''ala konfem lah tuh...nnti gi scan n dh boleh buat kad dekat klinik kesihatan".....kemudian aku berckp ngan mak...."mak nnti bulan 8, mak jaga lagik sorang cucu"....then mak ckp...mak dah agak dah...sbb mak dh mimpi hari kemarin...hikhikhik.....dan dari jauh aku dengar suara abah..."dah ada laki bunting lah".....wakakakaakak...best toi ayat abah koi...

hari ni, aku dh minta abg supaya balik awal dr kerja. sbb mlm nie nk gi klinik scan..dan mintak pandangan doktor..memandangkan ini pengalaman pertamaku.....

semoga dipermudahkan segalanya
"anak ibu, nnti kita jumpa yer sayang"



4 comments:

june said...

congrates udes. nak bg nama apa? hik hik

udes@yati said...

hikhik...tq2....al-amien kalo lelaki..kalo pompuan dania....wawawa excited gua neh...nama anak dh penuh dlm senarai...ermmmm..tak tahu nk pilih mana..

Norazlinda A.Razak said...

udesssssssssssss....tahniah..jg diri baik2 taw...

QasehTercipta said...

ehemmm.... dania & al amen, nanti jumpa ngan kak fz taw hik3... :D